Klantgericht Handelen

Blije Klanten

Als ondernemer wil je succesvol zijn en groeien. Dan is het handig als je klanten blij met je zijn. Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je niet veel op - met blije klanten wel! Ga maar na. De kans dat blije klanten je trouw blijven is groter, ze bevelen je wellicht aan bij anderen, zijn minder prijsgevoelig, denken graag met je mee om je nog beter te maken en zijn begripvoller als er eens iets verkeerd gaat. Je wilt dus dat je personeel 'klantgericht gaan handelen' om blije klanten te krijgen.


De sleutel naar succes? Één blije klant per dag!

Je vraagt je misschien af waarom het nodig is om zo specifiek elke dag één klant blij te willen maken. Door jezelf zo’n specifiek doel op te leggen, één blije klant per dag, zadel je jezelf als het ware op met een probleem. En je weet, pas als je een probleem hebt, zie je kansen.


Wie ervoor kiest om éénmaal op een dag iets meer te doen dan een klant verwacht, heeft al snel 200 fans na een jaar. En ben je met tien collega’s, dan zijn dat er al 2.000 na een jaar. Anders gezegd, dat begint al erg op een aardige fanclub te lijken. En de positieve gevolgen daarvan zijn echt niet te overzien.


Wil jij ook meer blije klanten?

We leggen het je graag uit tijdens ons kennismakingsgesprek.